janeiro 02, 2015

my one little word 2015: evolve

evolve




EVOLVE: verb, 1. to change or develop slowly often into a better, more complex, or more advanced state; 2. to develop by a process of evolution. Your origin is early 17th century (in the general sense 'make more complex, develop'): from Latin evolvere, frome- (variant of ex-) 'out of' + volvere 'to roll'. Synonymselaborate, unfold.

On 2014 I needed focus on my goals, since some of them is not a year project, I think the most important I achieved. So, 2015 is a year to evolve some of this projects for my professional life. I learned so many things on last year, I need to evolve these knowledges. On my personal life, I also learned with all these changes on my life about people, life, family, thoughts. So, I also need to evolve all these thoughts to become what I want to be.

For this year, I want to every month to choose a accomplished area I think I evolve on most that month. I will try to analise that every single month. I will see if I can. 


Inspiration from Oprah Winfrey "The whole point of being alive is..."



EVOLUIR: verbo, 1. mudar ou desenvolver lentamente, muitas vezes para melhor, estado mais complexo, ou mais avançado; 2. a desenvolver por um processo de evolução. Sinônimos: desenvolver, crescer, descobrir, desdobrar.

Em 2014 eu precisava de foco em meus objetivos, uma vez que alguns deles não são projetos para um ano, eu acho que o mais importante eu consegui. Então, 2015 é um ano para evoluir alguns destes projetos para a minha vida profissional. Eu aprendi muitas coisas no ano passado, eu preciso evoluir esses saberes. Na minha vida pessoal, eu também aprendi com todas essas mudanças na minha vida sobre as pessoas, a vida, a família, pensamentos. Então, eu também precisam evoluir todos esses pensamentos para se tornar o que eu quero ser.

Para este ano, eu quero todos os meses para escolher uma área onde acho que evolui mais no mês. Vou tentar fazer esta análise a cada mês. Vou ver se consigo.

Nenhum comentário:

Mensagens populares